Posiadasz nieruchomość i potrzebujesz pomocy
w zarządzaniu?
Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami
Firma SETBAU zajmuje się zarządzaniem i administrowaniem obiektami mieszkalnymi, usługowymi oraz nieruchomościami komercyjnymi. Z uwagi na fakt, iż zarządzanie wymaga fachowej wiedzy. Firma SETBAU posiada profesjonalny zespół ludzi dzięki, któremu na przestrzeni lat staliśmy się cenionym Zarządcą nieruchomości na lokalnym rynku.
We współpracy z Właścicielami lokali oraz Zarządami Wspólnot Mieszkaniowych realizujemy wszelkie zadania niezbędne do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości.
Oferujemy pomoc w zakresie:
- Administrowanie nieruchomości:
- utrzymanie należytego porządku na części wspólnej nieruchomości;
- negocjowanie korzystnych warunków umów zawieranych z dostawcami energii elektrycznej, energii cieplnej, zimnej wody, wywóz nieczystości;
- organizowanie rocznych zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej;
- praca nad uchwałami, regulaminami oraz statutami;
- rozwiązywanie bieżących problemów mieszkańców i poprawianie komfortu życia w budynku Wspólnoty;
- przechowywanie dokumentacji wspólnotowej;
- Obsługa finansowa nieruchomości:
- prowadzenie bieżącej księgowości przy użyciu specjalistycznych programów;
- założenie i prowadzenie rachunku bankowego dla Wspólnoty;
- sporządzanie rocznych planów gospodarczych;
- bieżąca windykacja należności na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej;
- rozliczenie zaliczek eksploatacyjnych za rok poprzedni przed rocznym zebraniem Wspólnoty;
- przechowywanie dokumentacji księgowo-finansowej oraz udostępnianie jej w miarę potrzeb;
- bieżąca informacja na temat zmian w opłatach związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej, mediów oraz kosztów funduszu remontowego i podejmowanie stosownych uchwał w tym zakresie;
- rozliczanie Właścicieli lokali z bieżących kosztów ponoszonych przez Wspólnotę.
- Zlecanie dodatkowej obsługi prawnej w razie potrzeb:
- fachowa pomoc prawna w rozwiązywaniu problemów Wspólnoty;
- egzekwowaniem uprawnień Właścicieli z tytułu gwarancji i rękojmi w częściach wspólnych;
- weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości;
- reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji państwowej oraz sądami powszechnymi na zlecenie po upoważnieniu.
Techniczne utrzymanie nieruchomości
i konserwacja
Firma Setbau zapewnia techniczne utrzymanie nieruchomości. Jest to usługa umożliwiająca utrzymanie należytej sprawności użytkowej obiektu budowlanego. Sprawne techniczne utrzymanie nieruchomości zapewnia systematyczny rozwój wraz z dostosowaniem do ciągle zmieniających się warunków technologicznych.
Obsługa instalacji realizowana jest przez zespół wyspecjalizowanych pracowników
z wieloletnim doświadczeniem. Instalacje i urządzenia specjalistyczne, obsługiwane są przez serwisy dostawców lub producentów przez co zapewniamy prawidłowy przebieg eksploatacji infrastruktury obiektu. Szczegółowy harmonogram obsługi i okresowych przeglądów jest przygotowany po przejęciu obiektu i pełnym zapoznaniu się z dokumentacją techniczno-ruchową oraz stanem technicznym urządzeń i instalacji.
Techniczne utrzymanie nieruchomości to również:
- optymalizacja kosztów zużycia energii;
- modernizacja infrastruktury;
- pomoc w przeprowadzaniu bieżących konserwacji budynków, ewidencja prac konserwatorskich;
- przygotowywanie planów remontowych;
- nadzór nad realizacją remontów na budynku Wspólnoty Mieszkaniowej;
- pomoc w realizacji nowych inwestycji;
- wybór najkorzystniejszych ofert przy współpracy z Zarządem Wspólnoty, negocjowanie cen oraz warunków umów;
- prowadzenie książki obiektu budowlanego;
- przestrzeganie terminów przeglądów technicznych;
- nadzór techniczny nad obsługą budynku.
Sprzątanie obiektów
Firma Setbau oferuje profesjonalne utrzymanie czystości wewnątrz oraz na zewnątrz obiektów wspólnot mieszkaniowych i innych systemem własnym lub zleconym. Dobre wyposażenie firmy pozwala na profesjonalne wykonywanie naszych usług.
Przykładowy zakres wykonywanych czynności:
Czynności do wykonania wewnątrz budynku:
- codzienne zamiatanie, zbieranie, odpadów i innych zanieczyszczeń z pomieszczeń budynku,
- bieżące zmywanie parapetów, tablic,
- mycie klatek schodowych, korytarzy i kabin wind,
- mycie parteru, wejścia do budynku,
- mycie lamperii, balustrad, grzejników,
- mycie okien i drzwi,
- mycie szyb w bramach wejściowych,
- wykonywanie dezynfekcji, deratyzacji według potrzeb wiat śmietnikowych oraz pomieszczeń wspólnego użytku.
Czynności do wykonania poza budynkiem:
- zamiatanie chodników i jezdni osiedlowych,
- opróżnianie koszy na śmieci,
- usuwanie śliskości i gołoledzi przy użyciu piasku, soli, chlorku sodu
- pryzmowanie śniegu z chodników, jezdni osiedlowych i parkingów,
- pielęgnowanie zieleńców, kwietników i krzewów, a w tym
- usuwanie śmieci z trawników,
- usuwanie trawy z chodników i opasek wokół budynku,
- koszenie trawy wokół budynku,
- przycinanie żywopłotów.