Posiadasz nieruchomość i potrzebujesz pomocy
w zarządzaniu?
Zarządzanie i administrowanie nieruchomościami
Firma SETBAU zajmuje się zarządzaniem i administrowaniem obiektami mieszkalnymi, usługowymi oraz nieruchomościami komercyjnymi. Z uwagi na fakt, iż zarządzanie wymaga fachowej wiedzy. Firma SETBAU posiada profesjonalny zespół ludzi dzięki, któremu na przestrzeni lat staliśmy się cenionym Zarządcą nieruchomości na lokalnym rynku.
We współpracy z Właścicielami lokali oraz Zarządami Wspólnot Mieszkaniowych realizujemy wszelkie zadania niezbędne do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości.
Oferujemy pomoc w zakresie:
- Administrowanie nieruchomości:
- utrzymanie należytego porządku na części wspólnej nieruchomości;
- negocjowanie korzystnych warunków umów zawieranych z dostawcami energii elektrycznej, energii cieplnej, zimnej wody, wywóz nieczystości;
- organizowanie rocznych zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej;
- praca nad uchwałami, regulaminami oraz statutami;
- rozwiązywanie bieżących problemów mieszkańców i poprawianie komfortu życia w budynku Wspólnoty;
- przechowywanie dokumentacji wspólnotowej;
- Obsługa finansowa nieruchomości:
- prowadzenie bieżącej księgowości przy użyciu specjalistycznych programów;
- założenie i prowadzenie rachunku bankowego dla Wspólnoty;
- sporządzanie rocznych planów gospodarczych;
- bieżąca windykacja należności na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej;
- rozliczenie zaliczek eksploatacyjnych za rok poprzedni przed rocznym zebraniem Wspólnoty;
- przechowywanie dokumentacji księgowo-finansowej oraz udostępnianie jej w miarę potrzeb;
- bieżąca informacja na temat zmian w opłatach związanych z utrzymaniem nieruchomości wspólnej, mediów oraz kosztów funduszu remontowego i podejmowanie stosownych uchwał w tym zakresie;
- rozliczanie Właścicieli lokali z bieżących kosztów ponoszonych przez Wspólnotę.
- Zlecanie dodatkowej obsługi prawnej w razie potrzeb:
- fachowa pomoc prawna w rozwiązywaniu problemów Wspólnoty;
- egzekwowaniem uprawnień Właścicieli z tytułu gwarancji i rękojmi w częściach wspólnych;
- weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości;
- reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji państwowej oraz sądami powszechnymi na zlecenie po upoważnieniu.
Techniczne utrzymanie nieruchomości
i konserwacja
Firma Setbau zapewnia techniczne utrzymanie nieruchomości. Jest to usługa umożliwiająca utrzymanie należytej sprawności użytkowej obiektu budowlanego. Sprawne techniczne utrzymanie nieruchomości zapewnia systematyczny rozwój wraz z dostosowaniem do ciągle zmieniających się warunków technologicznych.
Obsługa instalacji realizowana jest przez zespół wyspecjalizowanych pracowników
z wieloletnim doświadczeniem. Instalacje i urządzenia specjalistyczne, obsługiwane są przez serwisy dostawców lub producentów przez co zapewniamy prawidłowy przebieg eksploatacji infrastruktury obiektu. Szczegółowy harmonogram obsługi i okresowych przeglądów jest przygotowany po przejęciu obiektu i pełnym zapoznaniu się z dokumentacją techniczno-ruchową oraz stanem technicznym urządzeń i instalacji.
Techniczne utrzymanie nieruchomości to również:
- optymalizacja kosztów zużycia energii;
- modernizacja infrastruktury;
- pomoc w przeprowadzaniu bieżących konserwacji budynków, ewidencja prac konserwatorskich;
- przygotowywanie planów remontowych;
- nadzór nad realizacją remontów na budynku Wspólnoty Mieszkaniowej;
- pomoc w realizacji nowych inwestycji;
- wybór najkorzystniejszych ofert przy współpracy z Zarządem Wspólnoty, negocjowanie cen oraz warunków umów;
- prowadzenie książki obiektu budowlanego;
- przestrzeganie terminów przeglądów technicznych;
- nadzór techniczny nad obsługą budynku.
Sprzątanie obiektów
Firma Setbau oferuje profesjonalne utrzymanie czystości wewnątrz oraz na zewnątrz obiektów wspólnot mieszkaniowych i innych systemem własnym lub zleconym. Dobre wyposażenie firmy pozwala na profesjonalne wykonywanie naszych usług.
Przykładowy zakres wykonywanych czynności:
Czynności do wykonania wewnątrz budynku:
- codzienne zamiatanie, zbieranie, odpadów i innych zanieczyszczeń z pomieszczeń budynku,
- bieżące zmywanie parapetów, tablic,
- mycie klatek schodowych, korytarzy i kabin wind,
- mycie parteru, wejścia do budynku,
- mycie lamperii, balustrad, grzejników,
- mycie okien i drzwi,
- mycie szyb w bramach wejściowych,
- wykonywanie dezynfekcji, deratyzacji według potrzeb wiat śmietnikowych oraz pomieszczeń wspólnego użytku.
Czynności do wykonania poza budynkiem:
- zamiatanie chodników i jezdni osiedlowych,
- opróżnianie koszy na śmieci,
- usuwanie śliskości i gołoledzi przy użyciu piasku, soli, chlorku sodu
- pryzmowanie śniegu z chodników, jezdni osiedlowych i parkingów,
- pielęgnowanie zieleńców, kwietników i krzewów, a w tym
- usuwanie śmieci z trawników,
- usuwanie trawy z chodników i opasek wokół budynku,
- koszenie trawy wokół budynku,
- przycinanie żywopłotów.
Przeglądy budowlane
Firma SETBAU w swoim spektrum działań świadczy usługi związane z przeglądami budowlanymi. Przegląd budowlany jest czynnością kontrolno-nadzorczą, która może być wykonywana tylko przez wykwalifikowanego inspektora. Wykonanie z należytą starannością przeglądu budowlanego pozwala udzielić gwarancji bezpieczeństwa podczas eksploatowania danego obiektu.
Pomożemy Ci w prowadzeniu Książki Obiektu Budowlanego, a także sprawdzimy jakie przeglądy jesteś zobowiązany wykonać.
Przeprowadzimy dla Ciebie następujące przeglądy:
- Przegląd roczny i półroczny polegający na sprawdzeniu stanu technicznego:
a) elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu,
b) instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska. - Przegląd roczny i półroczny przewodów kominowych spalinowych, dymowych i wentylacji grawitacyjnej.
- Przegląd roczny i półroczny instalacji gazowych.
- Przegląd pięcioletni polegający na sprawdzeniu stanu technicznego i przydatności do użytkowania obiektu budowlanego, estetyki obiektu budowlanego oraz jego otoczenia.
- Przegląd pięcioletni obejmujący badanie instalacji elektrycznej i piorunochronnej
w zakresie stanu sprawności połączeń, osprzętu, zabezpieczeń i środków ochrony od porażeń, oporności izolacji przewodów oraz uziemień instalacji i aparatów; - Przeglądy placów zabaw.
W związku z powyższym oferujemy Państwu usługę dokonania przeglądu budowalnego wraz ze sporządzeniem protokołu, który będzie stanowił kompendium wiedzy na temat stanu technicznego budynku wskazując jednocześnie na niezbędne zabezpieczenia i prace remontowo-budowalne, które należy wykonać
w celu prawidłowego funkcjonowania i bezpiecznego użytkowania obiektu.
Zapraszamy do współpracy
Nadzory budowlane
Firma SETBAU oferuje kompleksowy nadzór budowlany i inwestorski w oparciu o przepisy polskiego Prawa Budowalnego.
Nadzór nad inwestycją budowlaną w osobie Kierownika Budowy lub Inspektora Nadzoru Inwestorskiego polega w głównej mierze na:
- Dokonaniu analizy i oceny ofert firm wskazanych do realizacji budowy;
- Uczestnictwo w negocjacjach oraz ustalanie i przygotowanie umowy z głównym Wykonawcą w zakresie wskazanym przez Inwestora;
- Reprezentowanie Inwestora na placu budowy, kontrola i nadzór nad poprawnością realizacji projektu,
z zasadami wiedzy technicznej i przepisów prawa; - Opiniowanie sugerowanych rozwiązań technicznych i opracowań projektowych;
- Przekazywanie w imieniu Inwestora dokumentacji technicznej oraz wydanych decyzji administracyjnych koniecznych do rozpoczęcia robót budowalnych;
- Prowadzenie bieżącej kontroli jakościowej i technicznej prac związanych z realizacją budowy;
- Kontrola jakości wykonywanych robót;
- Uczestniczenie w kontaktach pomiędzy Inwestorem, a Generalnym Wykonawcą w zakresie spraw technicznych;
- Pilnowanie terminów dokonywania wpisów do dziennika budowy oraz realizację wielu innych zadaniach odciążających Inwestora.
Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami
Firma Setbau oferuje obsługę wszystkich typów transakcji – sprzedaż, kupno, wynajem. Poprowadzimy Państwa przez cały proces sprzedaży, zakupu lub wynajmu nieruchomości – od pierwszego kontaktu
z naszym pracownikiem do finalizacji transakcji – podpisania aktu notarialnego lub umowy najmu.
Naszym atutem jest profesjonalna i rzetelna obsługa oraz indywidualne podejście do każdego klienta. Nasze usługi są kompleksowe i na najwyższym poziomie. Powierzone nam zadania wykonujemy z pasją, dbając o to, by nasi klienci byli zadowoleni.
Świadectwa energetyczna
Świadectwo charakterystyki energetycznej jest to dokument, który określa wielkość zapotrzebowania na energię niezbędną do zaspokojenia potrzeb związanych z użytkowaniem budynku lub lokalu.
Od 1 stycznia 2009 roku świadectwo charakterystyki energetycznej jest obowiązkowe dla wszystkich nowo powstałych nieruchomości wprowadzanych do obrotu (sprzedawanych lub wynajmowanych), a także dla budynków, w których dokonano przebudowy lub przeprowadzono remont w konsekwencji czego uległa zmianie jego charakterystyka energetyczna. Zgodnie z art. 57 ust. 1 pkt 7 ustawy – Prawo budowlane
(Dz. U. z 2006 Nr 156poz. 1118 z późn. zm.) Inwestor jest zobowiązany pozyskać świadectwo charakterystyki energetycznej budynku i dołączyć je do zawiadomienia o zakończeniu budowy lub wniosku o udzielenie pozwolenia na użytkowanie wraz z innymi wymaganymi dokumentami.
Nasze świadectwa są wykonywane dokładnie i po konkurencyjnych cenach.
Zapraszamy do współpracy